De un număr de ani am pășit în minunata lume a "cloud-ului". Tot de un număr de ani am pășit în minunata nume a externalizării de servicii.

               Suntem și noi de multe ori întrebați "cum e mai bine?".  Însă răspunsul cinstit, dincolo de ce știm și ce putem noi să oferim, este "depinde".

     

                Cloud sau servere proprii?

               Depinde. 

             Putem să ținem pagina de web sau mailurile sau orice altă aplicație la un provider, cu o plată lunară fără altă bătaie de cap. 

             Dar există și niște limitări posibile pe care trebuie să le avem în vedere, în afară de suma plătită:

    • nu vom avea practic nici un fel de suport, în afară de sfaturi pe e-mail sau prin sistemul de tichete
    • computerele companiei nu vor avea nici ele suport, acesta se limitează la serviciile online
    • în timp se va dovedi că scalabilitatea funcționează doar "în sus" - downgrade-ul e rareori posibil. Desigur că nimeni nu își dorește ca firma lui să scadă, dar uneori se întâmplă.
    • Transferul de la un provider la altul e de cele mai multe ori dificil din cauza problemelor de compatibilitate
    • Pentru cei interesați de securitate, realitatea e că nu avem nici un control și nici posibilitatea de a o audita. Există doar niște declarații..

     

             Externalizare de servicii sau administrator cu contract de muncă?

            Depinde...

            Dacă firma își permite să angajeze suficienți oameni competenți pentru nevoile sale, probabil că este cea mai bună soluție însă...

    • pentru a fi motivat, un IT-st are nevoie, în afară de salariul corespunzător, și de un mediu care să îi stimuleze creativitatea. O firmă în care IT-ul nu e obiectul de activitate principal nu e totdeauna cel mai potrivit loc
    • există pericolul real ca angajații să se plafoneze și să se limiteze la soluțiile pe care le știu, ignorând altele care pot să fie mai profitabile pentru firmă
    • soluțiile complicate pot fi văzute de IT-stul angajat ca o metodă de a-și securiza locul de muncă 

          Atunci, externalizăm

          Dar...

    • O firmă de servicii IT va încerca să își eficientizeze activitatea prin: implementarea de soluții standard (poate nu sunt cele mai eficiente pentru dvs, ci pentru ei), soluții verificate și eventual costisitoare ( nu prea puteți discuta alternative) etc
    • Orice problemă va fi rezolvată prin sistemul de ticketing, cu întârzierea corespunzătoare
    • Orice modificare va fi înregistrată și facturată ca serviciu suplimentar
    • Tendința firească a firmelor de externalizare e de a promova migrarea în cloud pentru a eficientiza întreținerea echipamentelor

     

                 Există totuși firme care sunt mulțumite de serviciile pe care le primesc, pentru că în final contează profesionalismul și probitatea celui care proiectează și implementează soluțiile. Clienții noștri de exemplu. Chiar dacă preferăm să propunem soluții hardware, la sediul dumneavoastră, putem oferi și servicii cloud, cu alte cuvinte nu avem o preferință anume pentru una din soluții, în afară de argumentele tehnice și financiare.

                Dar noi, la Protosware, vă putem propune și soluții hibride.

    De asemenea, dacă sunteți  mulțumiți de actualul administrator de sistem, vă sfătuim să nu renunțați la el. Vă putem ajuta în exploatarea soluțiilor de IT mai complexe cu serviciul de suport layer 3. Adică doar atunci când problemele sunt mai complicate sau doriți suport pentru extindere, dezvoltare sau implementare de soluții noi.

     

     

     

     

     

     

     

     

    Please publish modules in offcanvas position.